2011-05-26

Det händer snälla saker i dag...

Jag vet inte om människorna i dag är extra snälla för att solen skiner...?
Men jag och barnen var på biblioteket på kulturens hus och lånade böcker, då en man kommer fram och säger -men ååh vilken vacker klänning du har, den är som ett konstverk, vilket jag mycket förvånat svarar -eehh ja tack så mycket..., strax därefter hoppar en leende man fram och säger Det där tar jag ! varpå han öppnar dörren åt mej och barnen och ler.
Och nu alldeles här utanför vårt hus var jag på väg in då en man tittar och säger
-Hej, då han går förbi. Jag fattar ingenting av detta...var dök dessa vänliga själar upp ifrån? gentlemän
eller som min skriuvade hjärna tolkar det... "galning" eller "psykopat".
Tror bara man är ovan lite vänlighet från folk man inte känner, men egentligen varför inte ge någon som du inte känner en komplimang? Sprida lite mer glädje? Det kan ju absolut inte skada !

Kram på er fina vänner :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar