2013-04-28

En liten summering...



Jo det är på det här viset att 40 års dagen närmar sig, och man kan väl säga att det senaste året har vart lite av en kris, en mild kris kan man väl säga men man funderar faktiskt mer än vanligt över hur det blev och vad som inte blev, och vad har jag att se fram emot nu då...
ska man ha fler barn nu eller är det stop nu?
Bygger vi inte hus nu så kommer vi aldrig göra det,
Ska man byta bana i livet är det dags nu,

Är det det här, för resten av livet???
Ett Insiktens tid med andra ord...

Om jag hade fått börja om från början...
så hade jag väl gjort ganska lika val som jag redan gjort.
Men jag hade jobbat med konst eller fotografi och haft en egen butik med hembakt, tavlor, möbler, haft får, höns, katter, och en ko,och bott i ett stort gammalt hus nära skogen.
Men jag tror att jag fortfarande "hinner med" det och det är bra att ta ett stegtillbaka och fundera lite !
Men jag tror att det som är meningen är meningen, hur skulle det annars vara...
allt faller sig naturligt som det är tänkt

1 kommentar:

  1. Jo du Carina, vet precis hur man tänkte flera gånger i den åldern. Det blev inte alltid som man tänkt o tänker jag tillbaka så var jag på väg att förändra mitt liv precis då, men av någon anledning så gjorde jag inte det utan fortsatte. Jag vet ju inte vad som hänt om jag då förändrat mitt liv, men en sak ska du veta trots man är mitt i livet kan saker ske som man önskar o de kan ske betydligt senare o det är aldrig för sent. Det viktiga har jag lärt mig är att säga nej, säga ifrån o vara lite egoistisk o göra det man känner för själv, inte ta för mycket hänsyn till andra om man känner "nej" inombords. kram från moster Ie

    SvaraRadera