2011-08-22

första dagen på jobbet..igen

Vaknade 05.45 av ett DUNS! John föll ur sin säng, därefter...kunde jag inte somna om...
gick upp och fick äta frukost i lugnet. Det var ju ett stort plus trots den tidiga timmen.



Sen var det off to work och dagis som gällde...
men det gick bra att slänga sej ut...vi var ju för en gångs skull INTE sena.
På jobbet tänkte jag att jag var ju här nyss, fast med en jättemage framför mig som sparkade och hade sej. Och nu tillbaka var jag totalförrvirrad...konstig känsla, ändå bra, saknar ungarna hela tiden men det är nyttigt att sakna dom lite.
Efter 3 koppar kaffe började jag vakna till lite sådär och fick igång flytet med att städa, ordna, sortera och slänga. Ändå grymt lyxigt att gå på toa ENSAM, käka lunch i lugn och ro, sitta och arbeta helt koncentrerat...

blir nog tidig kväll i kväll det rycker i ögonlocken redan och en aning huvudvärk har smugit sig på...lite ovan ännu



lite stökigt...








2 kommentarer:

  1. åå, grattis till jobbdagen får man väl säga och le stort :) det blir nog finfint det där, och vad jättetjusig du var här nedan, man vill ju äta upp dig juh!
    Apropå äta så hade jag tankt göra chokladbollar idag och undrar lite var du hittade det där färgglada strösslet. tänkte lite bullbakarmamma och bjuda på godsaker åt barnen och kompisar för en gångs skull. jag - baka, hehehe!

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. förstår att det känns ovant :) jag har varit hemma sen mars då jag blev sjukskriven under graviditeten, och det känns typ som om jag aldrig jobbat! kommer kännas skumt att gå tillbaka till jobbet (fast det är ju ett bra tag tills dess). men, som du skriver, det har ju sina fördelar också :)

    SvaraRadera