2011-04-15

Husritningar del 2
Nu tror jag att planlösningen håller på att bli klar...
Men då kommer nästa grej... det är för mycket "låda" över fasaden!
Jag vill ha lite mer form på det hela, mer estetik för sjutton!
Om man nu ska vara extra djup så vill jag att det ska vara känslan av att huset har kommit upp ur marken, inte en låda som är ditslängd, jag tittar på bilderna och grunnar vidare..

Så här ser det ut på platsen



vacker gammal husgrund på andra sidan vägen





nedre plan
Jag flyttade eldstaden, det gör att man även ser den när man kommer in,
samt att det blev bättre plats för matbord och allt annat.
Sen bytte vi plats på wc/tvätt och sovrum, egentligen mot min vilja, men det blir lättare att dra vattnet med badrummen ovanför varann. Ibland får man "kill your darlings"  :#


Övre plan
Där ska in bad och klädkammare uppe till vänster, i övrigt är det klart där
...tror jag...

Så här ser fasaden ut just nu, lite väl klossig för min smak...
(fasaden blir nog falurödfärg! Inte vit med lila dörr!)

Här ser man att det är för "boxigt" och stelt, kan ha med fönstrena att göra..

Funderar på om farstukvisten kan vara lite högre för att bryta upp framsidan lite
??

?

?
Känns som att det ska bearbetas lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar