2010-03-21

Att hitta ett bo




När vi flyttade till vår nuvarande lägenhet tänkte jag -Okej jag kan max bo här två år! Jag är ju en sån som ska bo på landet med höns och katter! Nu 4 år senare bor vi kvar i vår "enkla" lya. Mycket för att det är nära till allt och vi har helt enkelt blivit bekväma. Men just nu trångbodda.

Jag har haft den rikedomen att ha ägt ett gammalt torp en gång under tiden jag pluggade i Göteborg. Tyvärr har jag inte kvar det i dag, men syftet är väl att hitta ett sånt ställe igen där man känner sig riktigt hemma...
Jag är en sån som bara (eller mestadels) faller för äldre hus. Jag tycker nya hus inte har någon själ. Det är på nåt sätt för ointressant och...rakt & perfekt. Jag gillar dom där buckliga, sneda, spruckna väggarna i gammla hus. Och jag ser bara potentialen att forma huset med egna händer det är ju det som är utmaningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar